• /post/2018/02/14/شریعتمداری-اعلام-کرد؛-جذب-۹۷-میلیارد-دلار-سرمایه‌گذاری-مستقیم-خارجی-در-صنعت
  • /post/2018/01/22/روابط-اقتصادی-با-بلاروس-بیشتر-می‌شود
  • /post/2018/01/16/پروژه-کاهش-ردپای-اب-کلید-خورد
  • /post/2018/01/07/ارزش-صادرات-سنگ-اهن-در-9-ماهه-امسال-به-765-میلیون-دلار-رسید
  • /post/2018/01/03/وزیر-صنعت-خبرداد؛-احتمال-تثبیت-سود-بازرگانی-برای-۲-تا-۵-سال

دفتر ریاست منطقه ای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی در تهران گشایش یافت

صدای صنعت-دفتر ریاست منطقه ای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی، پس از انتخاب مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران به ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقا، امروز (سه شنبه) در تهران گشایش یافت.

 دفتر ریاست منطقه ای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی در تهران گشایش یافت به گزارش روز سه شنبه اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی (UFI) سازمان بین المللی است که صنعت نمایشگاهی کشورهای م��تلف را براساس رونق مبادلات بازرگانی، توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال، گسترش گردشگری، انتقال فناوری های پیشرفته و تقویت بنیه اقتصادی کشورها بررسی و رتبه بندی می کند. 

 «حسین اسفهبدی» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران که از آبان امسال به مدت 3 سال ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی را برعهده دارد، در آیین افتتاح دبیرخانه این دفتر گفت: این اتحادیه چهار زیرمجموعه ای در 4 منطقه جهان دارد که شامل پاسفیک با مرکزیت هنگ کنگ، آفریقا و خاورمیانه با مرکزیت دبی، قاره آمریکا با مرکزیت مکزیک و اروپا با مرکزیت پاریس است. وی افزود: گرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن جهانی به سال 1355 برمی گردد، اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود. 

اسفهبدی اظهار داشت: رئیس هر منطقه بر اساس اکثریت آرا انتخاب می شود؛ کاندیداتوری در این انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندی و سوابق، نامزد مورد نظر خود را انتخاب می کنند، انتخابات و شمارش آرا نیز تحت نظارت حسابرسان اروپایی است. 

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار داشت: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده و قدرت تغییر و اظهارنظر درباره عضوگیری، بودجه بندی و برنامه ریزی های این سازمان را به همراه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر شرکت یا فردی از یک کشور اروپایی یا آمریکایی بخواهد در این انجمن عضو شود، ایران نیز در این فرآیند اثرگذار است و یا در بودجه بندی و برگزاری همایش ها و سمینارها نقش کشورمان نیز قابل توجه است.

 اسفهبدی با اشاره به اینکه همچنان با وجود پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه به عنوان صنعت رکودناپذیر حرف اول را می زند، گفت: طبق آخرین آمار اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی، هیچ قاره ای از صنعت نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است، به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا برآنیم که با توسعه صنعت نمایشگاه در آفریقا حضور ایران در بازار کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم زیرا آفریقا یکی از بازارهای هدف ماست و خدمات و محصولات کشور ما می تواند با قیمتهای رقابتی در آنجا ارائه شود. وی یادآور شد: با برگزاری نخستین گردهمایی اعضای منطقه خاورمیانه و آفریقا در ماه مارس آینده (اسفند - فروردین) که به پیشنهاد ایران در عمان برگزار می شود، این برنامه را پیش خواهیم برد. 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، همچنین سوق دادن شرکتهای داخلی به رعایت استانداردهای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی در برگزاری نمایشگاه ها را هدف دیگر مطرح کرد و گفت: تاکنون تعدادی از نمایشگاههای داخلی مانند موادغذایی، مواد بهداشتی و آرایشی و متالورژی به عضویت این اتحادیه درآمده اند و استانداردهای آن را رعایت می کنند و امیدواریم با پر رنگ شدن نقش ایران در این انجمن جهانی به تعداد این شرکت ها نیز اضافه شود.

براساس گزارش اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی، ایران یکی از کشورهای موفق در برگزاری نمایشگاه است که از پتانسیل قوی مشتری مداری برخوردار بوده و با برگزاری سالانه بیش از 220 نمایشگاه بین المللی دارای استاندارد جهانی در 6 شهر اصلی، بیشترین تعداد نمایشگاه های کشوری در منطقه خاورمیانه را داراست.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد