• /post/2018/02/14/شریعتمداری-اعلام-کرد؛-جذب-۹۷-میلیارد-دلار-سرمایه‌گذاری-مستقیم-خارجی-در-صنعت
  • /post/2018/01/22/روابط-اقتصادی-با-بلاروس-بیشتر-می‌شود
  • /post/2018/01/16/پروژه-کاهش-ردپای-اب-کلید-خورد
  • /post/2018/01/07/ارزش-صادرات-سنگ-اهن-در-9-ماهه-امسال-به-765-میلیون-دلار-رسید
  • /post/2018/01/03/وزیر-صنعت-خبرداد؛-احتمال-تثبیت-سود-بازرگانی-برای-۲-تا-۵-سال

گردش مالی 45 میلیارد دلاری صنعت برند در ترکیه

صدای صنعت-رئیس انجمن ملی فرانچایز ترکیه گردش مالی سالیانه صنعت برند(نشان تجاری) در کشورش را 45 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: برای اینکه کیک اقتصاد ایران بزرگ شود باید به سوی برند سازی گام بردارد. 

گردش مالی 45 میلیارد دلاری صنعت برند در ترکیه«مصطفی آیدین» که شامگاه یکشنبه در نخستین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران سخن می گفت، اظهار داشت: اکنون در ترکیه سه هزار برند فعالیت می کنند که از این تعداد 350برند مربوط به شرکت های خارجی بوده و بقیه مربوط به برندهای ترکیه ای است. 

همچنین حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش تخصصی که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: فرانچایز یا همان روش نشان سپاری تجاری می تواند موجب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی شود و در زمینه استاندارد سازی نیز موثر باشد. 

وی ارتقای بهره وری را دیگر مزایای استفاده از روش واگذاری حق امتیاز تجاری برشمرد و گفت: با توسعه فرانچایز نباید کسب و کارهای سنتی دچار مشکل شوند. 

کلانتری با بیان اینکه اکنون تعاونی های توانمندی در ایران فعالند که باید آنها را حفظ کرد، گفت: تعاونی های پرورش دهنده مرغ، زعفران، زیتون و همچنین تعاونی پسته رفسنجان با 70 هزار عضو بزرگترین تعاونی های کشور محسوب می شوند که در ایجاد برند سازی و صادرات موفق بوده اند. وی آموزش و نظارت را از ارکان مهم برای توسعه فرانچایز عنوان کرد و گفت: نظارت موجب می شود که فرانچایز به شکل مناسبی در کشور توسعه یابد. 

به گفته کلانتری، تعاونی های تامین مالی و خدمات می توانند به عنوان بهترین بستر برای فرانچایز محسوب شوند. 

به گزارش ایرنا، کارشناسان و فعالان اقتصادی، غفلت از برندسازی را یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران در دهه های اخیر می دانند و بر این باورند که باید با استفاده از این روش و نیز شیوه فرنچایز (franchise) یا حق امتیاز‌ که با نام های امتیاز تجاری ،نشان سپاری تجاری،فراامتیاز و یا فرانشیز نیز شناخته می‌شوند، واحدهای تولیدی را همچون رشته تسبیح به یکدیگر متصل کرد. 

فرانچایز که در ایران با اصطلاح «فرانشیز» بیشتر شناخته شده است، گونه‌ای از توسعه کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت اختیار داده می‌شود که تولیدات یا فرآورده‌های شرکت دیگر را بفروشد و در برابر آن مبلغی دریافت کند. در این شیوه کسب و کارهای کوچک امکان می یابند که تحت نام یک شرکت بازرگانی مشترک فعالیت کنند و در بازاریابی و فروش محصول موفق تر باشند.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد