• /post/2018/01/24/شریعتمداری-تعرفه-خودروهای-هیبریدی-35-الی-55-درصد-است
  • /post/2018/01/15/مالیات-و-عوارض-۹۵۹-مدل-خودرو-تعیین-شد
  • /post/2017/10/17/ارايه-اصلاحیه-ثبت‌سفارش-واردات-خودرو-به-هیات-دولت-CNGهای-غیراستاندارد-تعطیل-می‌شوند
  • /post/2017/08/07/قرارداد-۶۶۰-میلیون-یورویی-رنو-با-ایران-سهم-فرانسه-۶۰-درصد
  • /post/2017/07/30/برنامه‌ریزی-برای-افزایش-اشتغال-صنعت-خودرو

مقاومت در برابر جریان ارتقای کیفی و رقابت پذیری، مهمترین مشکل صنعت خودرو

صدای صنعت-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت در مسیر ارتقای کیفیت و عدم تلاش برای بهبود کیفی تولیدات، مشکلی است که بطور عمده خودروسازان و صنعت خودروسازی را با تهدید مواجه می کند.

 مقاومت در برابر جریان ارتقای کیفی و رقابت پذیری، مهمترین مشکل صنعت خودرو «محمد حسین فرهنگی» روز دوشنبه  افزود: امروز جامعه هزینه عقب افتادگی های صنعت خودروی کشور را به اشکال مختلف می پردازد.

 وی با اشاره به چالش های ناشی از عدم خصوصی سازی در صنعت خودرو، از چگونگی فعالیت خودروسازان در بخش خصوصی انتقاد و تصریح کرد: خودروسازان فعال در بخش خصوصی عمده فعالیتشان در حوزه واردات و مونتاژکاری متمرکز شده و در عمل تلاش چندانی در برای ارتقای توان تولید و داخلی سازی در بخش خصوصی صورت نمی گیرد. 

فرهنگی ادامه داد: این جریان در حالی است که خودروسازان دولتی بر خلاف بخش خصوصی فعالیت هایی به منظور توسعه سهم داخلی سازی داشته اند، هر چند این روند نیز رضایت بخش نیست. 

به گفته وی، مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود، مشارکت با خودروسازان برتر جهانی و اهتمام جدی دولت و متولیان صنعت خودرو در این زمینه است. 

پیشتر «سعید باستانی» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفته بود: بهبود کیفیت خودرو سازی مستلزم استفاده از تکنولوژی روز دنیاست و تنها راه تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودرو سازان، مشارکت های بین المللی است که بعد از برجام افزایش یافت.

 همچنین پیش از این «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لازمه حضور خودروسازان ایرانی در بازارهای جهانی را توجه ویژه به تحقیق و توسعه اعلام کرد و گفت: همه 6 قرارداد خودرویی تنظیم شده در پسابرجام با توجه ویژه به این مهم تنظیم شده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو ایران در 24 و 25 بهمن ماه امسال در تهران، گفت: انتظار می رود با توجه به محوریت همایش، مباحث کاربردی توسط صاحب نظران این صنعت مبنای کار قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: باید در همایش امسال که با محور «زنجیره تامین رقابت پذیر» برگزار می شود به نحوی عمل شود تا در پایان همایش شاهد دستاوردهای عملیاتی قابل اجرا برای ارتقای کیفی قطعه سازان، رقابت پذیری در این صنعت و کاهش هزینه تولید و محصول نهایی برای مصرف کنندگان باشیم. 

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با پذیرایی از حدود 2 هزار و 700 میهمان داخلی و خارجی در 24 و 25 بهمن ماه امسال، آماده برپایی یک دیپلماسی علمی- اقتصادی برای این صنعت جهانی است که در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد