• /post/2018/01/10/هیچ-بانک-مرکزی-در-دنیا-بیت-کوین-را-نتوانسته-است-تایید-کند
  • /post/2018/01/03/کرباسیان-خبر-دادتسویه-۳۳-هزار-میلیاردی-بدهی-پیمانکاران-توسط-دولت
  • /post/2017/12/30/بررسی-ورودبیت-کوینبه-اقتصادمنع-فروش-پول-مجازی-در-کارگزاری‌ها
  • /post/2017/12/27/بودجه-فرهنگی-سال-اینده-کمتر-شده-است
  • /post/2017/12/27/نظارت-بر-بازار-و-رصد-مستمر-قیمت-ها-ضروری-است

کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای برگزار می‌شود

صدای صنعت-دومین کنفرانس ملی فرهنگ ‌سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای و دومین جایزه مسئولیت‌ اجتماعی مدیریت، توسط انجمن مدیریت ایران و همکاری دانشگاه خاتم و با همکاری بانک‌پاسارگاد برگزار می‌شود.

این توسط انجمن مدیریت ایران و همکاری دانشگاه خاتم و با مشارکت و حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف علمی و اقتصادی و به ریاست دکتر مجید قاسمی رییس هیأت‌مدیره انجمن مدیریت ایران و رئیس دانشگاه خاتم و با همکاری بانک‌پاسارگاد، درتاریخ‌های ۲۴ و ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. 

 دکتر آذر صائمیان دبیر این کنفرانس با اعلام این خبر گفت: توسعه و ترویج فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای در نظام فکری فردی، سازمانی و اجتماعی، دستیابی به ارزش‌ها و الگوهای مناسب رفتار حرفه‌ای در توسعه پایدار و ارایه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در فرهنگ‌سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای از اهداف برگزاری این کنفرانس است. 

 وی در ادامه با اشاره به محورهای کنفرانس که در سه گروه حوزه فردی، حوزه سازمانی و حوزه اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: روانشناسی اخلاق فردی، سبک زندگی و رفتار مبتنی بر اخلاق، شاخص‌های توسعه اخلاقی، قوانین طلائی اخلاق فردی(Golden Rules)و چالش‌های ارزشی، اخلاقی و راهکارهای بهبود آن در حوزه فردی، ابعاد و مؤلفه‌های نظام اخلاقی– فرهنگی در سازمان‌ها، منشور اخلاقی و نحوه تدوین آن، راهبردهای فرهنگ سازمانی مبتنی بر کسب تعالی اخلاقی، الگوسازی و توسعه اخلاق حرفه‌ای در مدیران بخش دولتی- خصوصی، ارزیابی و حسابرسی فرهنگی و ارزشی در سازمان‌ها و مبانی اخلاقی فناوری‌ها (فناوری‌های همگرا در چارچوب توسعه پایدار) در حوزه سازمانی، اخلاق و محیط‌زیست، راهبردهای اخلاق در مسئولیت‌اجتماعی، ابعاد و مؤلفه‌های شهروند حرفه‌ای(حقوق شهروندی- رفتار شهروندی)، اخلاق در رسانه‌ها و فضای مجازی و اخلاق، اقتصاد، قانون در حوزه اجتماعی از مؤلفه‌های این کنفرانس هستند. 

 رئیس شورای سیاست‌گذاری مجله مدیریت، همچنین با اشاره به برگزاری دومین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، که همزمان با کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی برگزار می شود، چهار محور اصلی این مهم را برشمرد و ادامه داد: مسئولیت مدیریت، مسئولیت اقتصادی (سودآوری که فلسفه وجودی شرکت است)، مسئولیت قانونی (پیروی از قوانین که مشخص‌کننده میزان پایبندی و تعهد سازمان‌ها به قوانین و مقررات است)، مسئولیت اخلاقی (میزان تعهد و پایبندی به موضوعات اخلاقی به‌عنوان مهم‌ترین بخش از عملکرد که سایر مسئولیت‌ها را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد) و مسئولیت داوطلبانه و بشردوستانه از محورهای مسئولیت‌های اجتماعی هستند. 

در جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، ۲۰ زیرمعیار از این ۵ محور در سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. وی در ادامه با اشاره به این نکته که موضوع اخلاق حرفه‌ای با فرهنگ سازمانی عجین است، اظهار داشت: نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای، پیش‌شرط موفقیت سازمان‌ها است و اشاعه آن می‌تواند به تقویت فرهنگ سازمانی کمک کند. 

 صائمیان با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی به مزیت رقابتی سازمان‌ها کمک می‌کند، افزود: اگر هدف‌های اخلاقی را به خوبی شناسایی کنیم و به‌عنوان اصول پایه اخلاق حرفه‌ای قرار دهیم، می‌توانیم به پایبندی سازمان‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی، امیدوار باشیم.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد