• /post/2018/01/16/فعالیت-۲۰۰-هواپیمای-فوق-سبک-در-کشور
  • /post/2017/11/13/مدیریت-شهری-تهران-در-امداد-رسانی-به-هموطنان-بحران-زده-فعالتر-از-گذشته-خواهد-شد
  • /post/2017/10/02/واگذاری-زمین-با-قیمت-ناچیز-به-تعاونی-ها-برای-اجرای-مسکن-اجتماعی
  • /post/2017/09/28/نشست-مشترک-وزرای-صنعت-و-راه-تاکید-بر-انتقال-حمل-ونقل-از-جاده-به-ریل
  • /post/2017/09/21/تغییر-شرایط-وام-مسکن-عطف-به-ماسبق-می‌شود

کاهش ۲۰۰ میلیاردی هزینه ساخت آزادراه اصفهان-شیراز با رویه بتنی

صدای صنعت-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: بازنگری در روسازی آزادراه اصفهان ـ شیراز سبب شد تا از میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای عملیات اجرایی حدود ۲ هزار میلیارد ریال کاسته شود. 

به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت: آزادراه اصفهان- شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی آن بتنی است و عملیات اجرایی آن در ۵۴ کیلومتر حدفاصل ایزدخواست تا آباده در حال انجام است. 

 وی روسازی بتنی را جایگزین مناسبی برای آسفالت دانست و خاطر��شان کرد: استفاده از سیمان تولید شده در کشور جایگزین مناسبی برای قیر است و عمر طولانی‌تر روسازی بتنی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی به علاوه هزینه‌های نگهداری کمتر در دوره بهره‌برداری از دیگر مزایای بهره‌مندی از این شیوه روسازی است.

 خادمی اجرای روسازی بتنی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این فرآیند علاوه بر کاهش ۱۳ سانتی متری ضخامت آسفالت، آلاینده‌های زیست محیطی نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و زمان اجرای پروژه حدود ۶ ماه نسبت به قبل جلو افتاد که این موضوع موجب صرفه‌جویی ۴۰۰ میلیارد ریالی در هزینه‌ها شد. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای واریانت در قطعه سه این آزادراه را موجب کاهش هزینه‌های پروژه تا هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با حذف پنج دستگاه تونل، سه دستگاه پل بزرگ، یک دستگاه گالری هزینه‌های اجرایی کاهش یافت و مهم تر از آن حداقل دو سال زمان اجرای پروژه را جلو انداخت. 

 مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال ۱۳۹۶ حداقل ۹۱ درصد زیرسازی و اجرای ابنیه فنی و ۲۵ درصد عملیات روسازی تکمیل شود که تا کنون ۸۷ درصد از عملیات زیرسازی و ابنیه فنی و ۱۵ درصد از عملیات روسازی اجرایی شده است. 

 وی افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده است تا پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۵ درصد برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش جبهه‌های کاری را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه برشمرد و عنوان کرد:‌ هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی فعال، هزار و ۳۰۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات و ۱۵۵ جبهه کاری در این آزادراه فعال هستند.

 شایان ذکر است آزادراه اصفهان ـ شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر موجب کوتاه شدن ۱۳۵ کیلومتر از مسافت بین دو استان اصفهان و فارس می‌شود و زمان سفر را تا دو ساعت کاهش خواهد داد که علاوه بر این موارد موجب کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه‌های تصادفات جاده‌ای در این محور خواهد شد.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد